Brisbane en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emi en Milou Grimbergen - WaarBenJij.nu Brisbane en Noosa - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Emi en Milou Grimbergen - WaarBenJij.nu

Brisbane en Noosa

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Emi en Milou

14 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Aangekomen in Brisbane stonden we weer eens tussen de hoge gebouwen. Hier zouden we dus het nieuwe jaar in gaan.
Het was een klein stukje lopen van het busstation naar het hostel. We hebben één gezamenlijke tas waar peper en zout, cornflakes, koffie etc in zit. Halverwege de weg vielen er opeens twee messen uit. Blijkbaar zat er ergens een gat in de tas. Eenmaal aangekomen bij het hostel, vroeg het meisje bij de receptie zich wel af waarom we met twee messen in ons hand het hostel binnen kwamen lopen.
Meteen die middag gingen we een stukje lopen. We liepen door South bank park. Een super mooi, groot en groen park waar iedereen een beetje aan het chillen is. In het midden hiervan heb je de 'lagoon'. Een super groot zwembad/meer achtig waterding. (joee lekker duidelijk) Dit is gewoon gratis en iedereen zoekt hier verkoeling op de warme dagen. Bijna elke dag dus.
Oudjaarsdag was het zo ontzettend warm dat we niet zeker wisten of we het nieuwe jaar wel zouden halen. We zochten verkoeling in de schaduw, maar dit was niet veel beter. Zo stil mogelijk zitten en hopen dat het snel zou afkoelen was de enige optie. Eigenlijk koelde het helemaal niet af. De hele avond stond je te zweten alsof je keihard los aan het gaan was op een feestje terwijl je alleen maar een beetje aan je drankje aan het lurken was.
Omdat wij helemaal niet wisten wat voor leuks er allemaal te doen was met oud & nieuw in Brisbane begonnen we een beetje rond te vragen. Al snel kwamen we erachter dat niemand een plan had. Er zou een feestje zijn op het dakterras van het hostel om het vuurwerk te bekijken en dan zou iedereen wel zien. Hier hebben ze dus twee keer vuurwerk. Eén keer om half negen voor de kids en om twaalf uur het echte grote vuurwerk. Emi en ik hadden totaal geen oud & nieuw gevoel en wel om een paar redenen:
- het was veel te warm, zelfs 's avonds.
- Je kreeg niet de hele dag rotjes om je oren gegooid.
- Stiekem misten we de oliebollen toch wel, ook al staan ze meestal onaangeroerd op tafel.
- In Nederland was het 3 uur 's middags.

Gewapend met wat drank besloten we ook op het dakterras te beginnen. Daar aangekomen zat iedereen aan verschillende picknicktafels en was er geen plek meer over. Niet persé wat wij in gedachten hadden bij een feestje. Daarnaast was 80% Duits en praatte ook in het Duits met elkaar. Al snel hadden we een eigen groepje gevormd waar we de hele avond mee waren. Uiteindelijk verlieten we het dakterras om het vuurwerk van dichterbij te kunnen bekijken. Daarna gingen we naar een irisch pub, waar we niet in kwamen omdat iemand teenslippers droeg. Omgekleed en wel vervolgden we onze weg naar een club waar we na 40 minuten weer weggingen. Onderweg terug naar het hostel aten we het allerlekkerste broodje kebab wat ik ooit in m'n leven heb gegeten.
Gelukkig hadden we 1 januari al als een vrije/kater dag ingepland. We hebben eigenlijk de hele dag in ons bed doorgebracht. Jammer genoeg moesten we naar de supermarkt om avondeten te halen. Die vijf minuten lopen in 33 graden en volop zon viel ons erg zwaar. Niet echt het perfecte weer om een frisse neus te halen. Waar je je in Nederland vaak beter voelt als je even met je brakke kop buiten bent geweest, is dat hier totaal niet het geval. Het begint er eigenlijk al mee dat je ogen de zon niet aan kunnen. Daarnaast voel je je door de warmte alleen maar vies en kost alles meer moeite. In de winkel zelf liepen we ook een beetje doelloos tussen de schappen door omdat we niet konden nadenken. Terug in het hostel doken we gelijk weer ons bed in om er met het avondeten pas weer uit te komen. Dit waren lekker makkelijk tosti's geworden.
Omdat 1 januari zo lui was, wilden we de volgende dag iets actiefs doen. Ongeveer zes km van het hostel was de Mt Coot-tha lookout. Het leek ons een goed idee om daar heen te lopen want dan hadden we onze beweging wel weer gehad. Onder het ontbijt kwamen we één van de jongens tegen waar we oud & nieuw mee hadden gevierd. Hij had niks te doen die dag en wilde wel met ons mee naar de lookout. Hij bood aan om met zijn auto te gaan. Dat aanbod konden we natuurlijk niet afslaan.
De volgende dag was het tijd om verder te gaan, naar Noosa. Het zou de hele dag gaan regenen dus we vonden het niet erg om in de bus te zitten.
Ik vond Noosa een heel mooi plaatsje omdat het omgeven was met heel veel water. Ook had het een kleine centrum en een gezellige sfeer.
In het National park had je verschillende wandelingen waarvan we er één hebben gedaan. Onderweg zagen we een koala in een boom hangen/zitten. Ik denk dat ik in m'n volgende leven wel een koala wil zijn. Hoe die er bij zat, zag er echt heel chill uit.
Er was nog één ding wat we wilden zien en dat was de Laguna lookout. Gewoon een lookout over Noosa wat er overigens wel erg mooi uit zag. Later hoorden we dat dit vooral tijdens de zonsondergang erg mooi schijnt te zijn. Wij waren er gewoon lekker om 11 uur 's ochtends. Nadat we er heen waren gelopen en van het uitzicht hadden genoten, wilden we even zitten. Er was geen bankje dus gingen we op een muurtje zitten. Emi haar billen hadden de stenen nog niet aangeraakt of ze schoot met een schreeuw alweer omhoog. Weer een mierenbeet! Na de ergste pijnscheut vond ze het toch maar een compliment dat de mier niet dood geplet werd toen ze op hem ging zitten. Nadat de ergste pijn weg was, liepen we toch maar door naar het centrum. Op zoek naar een wc kwamen we langs een koffietentje en net op dat moment bracht de serveerster een stuk taart naar een tafel dat er echt ongelooflijk lekker uitzag. Het water liep ons al in de mond en we vonden dat we wel een stuk taart verdiend hadden. We kozen chocoladetaart en hij was echt hemels. Een goede afsluiter van onze tijd in Noosa.