Heenreis - Reisverslag uit St Kilda West, Australië van Emi en Milou Grimbergen - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit St Kilda West, Australië van Emi en Milou Grimbergen - WaarBenJij.nu

Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Emi en Milou

26 November 2016 | Australië, St Kilda West

Milou: De eerste vlucht was de vlucht naar Londen. Door het slechte weer was dit een onstuimige vlucht. Vooral bij de landing hielden we onze kotszakjes in het vizier. Natuurlijk regende het en natuurlijk moesten we plassen toen we het vliegtuig uit mochten.
Teruggekomen van de wc, waren onze tassen nog maar de enige op de bagageband. Dat ging in ieder geval lekker snel. 1,5 uur en drie metro's later waren we bijna op Heathrow voor onze overstap. We moesten alleen nog kiezen welke halte/terminal. We kozen voor terminal 4. (De mensen tegenover ons gingen er daar ook uit en zagen er wel chinees uit. Misschien gingen ze wel naar Hongkong, net als wij)
Dit bleek dus niet het geval en nog eens een halfuur later waren we eindelijk bij de goede terminal.
Ondertussen had Emi al bijna een hartaanval omdat zij haar telefoon in de metro had laten liggen. Gelukkig was er een man die dat zag en hem weer teruggaf.
Het eerste halfuur in het vliegtuig naar Hongkong waren we zoet met het tv-schermpje in de stoel voor ons. Alle spelletjes werden uitgeprobeerd, (je kon zelfs tegen elkaar!) alle filmopties werden bekeken (maarja dit was het allemaal net niet) en je kon zelfs chatten met elkaar.
Emi: Na een prima vlucht van 12 uur kwamen we aan in Hong Kong. Het vliegveld was gelegen tussen een mistige bergpartij en zag er mysterieus en sprookjesachtig uit. Beetje creepy ook wel aangezien er een Chineze vliegveldmedewerker stond met een mondkapje op en een pistoolvormig apparaat in zijn hand. Hij hield me aan en mompelde iets in gebrekkig engels, hield het apparaat tegen mn hoofd en ik mocht weer doorlopen. Best vreemd. Na 4 uur wachten kwamen we er per toeval achter dat ons vliegtuig vertraging had, werd ook niet omgeroepen verder. Als troost mochten we bij het laten zien van de boardingpass eten of drinken halen voor 75 Hong Kongse dollar. 10 euro ofzo. Gelukkig had ik in Londen per ongeluk een tweede boardingpass gekregen dus konden we lekker bikken voor meer geld. Kwam goed uit want voor 10 euro heb je daar net een drie dagen geleden belegd broodje kip. Eindelijk in het vliegtuig was het niet echt een denderende vlucht. Eindelijk waren we in Melbourne, dat was een fijn gevoel!
Tot we de rij bij de paspoortcontrole zagen. Daar hadden we echt super veel zin in.
Onze paspoorten moesten ook nog een tweede keer gescand worden. Geen idee of dat willekeurig was of omdat we er gewoon als vercrackte drugs criminelen uitzagen. Gelukkig konden we het vervoer en het hostel goed vinden en zijn we uiteindelijk 40 uur later lekker ons bedje ingekropen.

• 26 November 2016 - 06:45

Nikki:

Yes yes nu al fan!!! Go girls

• 26 November 2016 - 06:50

Marjolijn:

GAAF!!!!!
    Eem wat heb jij met telefoons laten liggen? (En engeltjes die m weer terug brengen !)

• 26 November 2016 - 12:01

Opa En Oma :

Zijn heel trots op jullie liefs

• 28 November 2016 - 13:25

Marie Louise Kuijper: